czwartek, 19 lipca 2012

Niedziela z Anną

Brankowie Ani
Ania w kuchni
Niedziela to jedyny dzień wolny od pracy dla Ani, która jest moja rówieśniczką. Ania pracuje 6 dni w tygodniu od 2 do 24. Jest specjalistką od Photo Shopa w jednym z miliona punktów ksero w Phom Penh. Zarabia całkiem nieźle, pracuje ciężko, ale ma cel. Oszczędza zrobione pieniądze na własny sklep z ręczni robioną biżuterią. To jednak nie koniec obowiązków Ani. Rano jedzie własnym motorem elektrycznym na targ i robi zakupy dla siebie i rodziny swojej siostry z którą mieszka. Następnie przygotowuje lunch dla wszystkich. Od 13 do 14 uczy się w CCOLT.

Z Anią poznałam się rok temu podczas wolontariatu w Kambodży. Byłą wtedy jedną z moich uczennic. Obecnie uczy ją Kinga. Ania jest jedną z uczennic o najdłuższym stażu nauki w CCOLT. Uczy się w klasie o poziomie intermediate.

Podano do stołu
Dzięki temu, że jest bardzo śmiała w porównaniu z innymi studentkami od razu między nami zaiskrzyło. Mamy podobne charaktery. Różni nas miejsce urodzenia, które zdeterminowało nasze życia. Obie lubimy gotować, w końcu udało nam się spotkać w kuchni. Ania odwiedziła mnie w ubiegłą niedziele, ze swoimi bratankami, którymi musi się opiekować w dni wolne od pracy (niedziele). W kuchni najlepiej się rozmawia. I tak ja ponarzekałam Ani na tęsknota za rodzicami, a ona na swojego ojczyma, który sprawił, że skończyła tylko 8 klas podstawówki. Porozmawiałyśmy również o mężach z marzeń. Mój wymarzony partner musi mnie fascynować, kochać podróże i odmienne kultury, Ani powinien nie pić, nie zdradzać i nie być zaborczy.

Jemy?
Kiedy lunch był już gotowy nie mogliśmy się od niego oderwać. Wszystko było przepyszne. pieczenie ryby, ryżu, zrobienie sałatki zajęło Ani nie całą godzinę. Ja pewnie gotowałabym to kilka godzin. Ania na mój komentarz o jej ekspresowym gotowaniu odpowiedziała: "Aga, ale ja gotuję dla całej rodziny od 10 roku życia". No tak ja w tym wieku to kogel mogel potrafiłam zrobić. Mam nadzieje, ze niedzielę z Anią uda mi się powtórzyć. Wiem jednak, że będzie ciężko oderwać ją od codziennych obowiązków.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz